23 Nisan 2010 Cuma

güce inanmıyorum ama bir firdevs var


Bitmesine 6 hafta kala Aşk-ı Memnu'ya sardım sevgili blog. Perşembe günlerinin vazgeçilmezi, Halit Ziya Uşaklıgil'in ölümsüz eseri Aşk-ı Memnu son günlerde neşeme neşe katıyor. Bitmesine bu kadar az zaman kala izlediğime önceki bölümleri bilmediğime ve neden daha önce seyretmediğime de kızmıyor değilim yani. Edie kızım delirdin mi, Fringe diyorsun, Vampire diaries diyorsun, Flashforward, House diyorsun bu dizi ne alaka diyebilirsiniz, evet doğrudur, kel alaka. Ama çok eğlenceli, özellikle de Hilmi Önal ve Firdevs Yöreoğlu.

Hele ki Firdevs Yöreoğlu, amanın televizyon tarihinin en şahane karakteri bence kendisi. Firdevs Hanıma sevgim saygım sonsuz. Hatta öyle ki adına fan klup açmak, bahçeye heykelini dikmek, küçük firdevsler yetiştirecek okullar açmak istiyorum kadını seyrettikçe. Böyle bir zeka, böyle bir etkileme gücü olan varsa gelsin görsün beni. Firdevs Yöreoğlu'na ver ülkeyi yönetsin, 1 seneye kalmaz dünyanın hakimi oluruz. Öyle böyle değil. Firdevs Hanım'ı oynayan Nebahat Çehre'yi zaten söylemiyorum. Birbirlerinden ayırmıyoruz ikisini, öyle paket olarak alıyoruz.

Kızları Bihter ve Peyker'le sürekli bir çatışma içinde olan, alışık olduğu hayatı kaybetmemek için entrikalar, dümenler çeviren bu kadının nesini seviyorsun diyecek olursanız size laflarımı çoktan hazırladım. Böyle bir manipülasyon gücü, saman altından su yürütme kabiliyeti, ikna, dümen dolap çevirme gücü kimse de yok. Rahmetli Uşaklıgil Nebahat Çehre'yi ve canlandırdığı Firdevs'i görseydi, ona ayrı kitap yazardı. Hatta buradan dizinin senaristlerine sesleniyorum, duyun beni, dizi bittikten sonra Firdevs Spin-off'u yapılsın. Seyredelim, öğrenelim.

Bir kere Firdevs Yöreoğlun'dan muhteşem şeyler öğreniyorsunuz, telefon kaç çalışta açılır, yeni saçınız, kıyafetinize övgü nasıl karşılanır, sevgiliye nasıl evlenme teklifi ettirilir, birinin ağzından nasıl laf alınır ve bunun gibi türlü önemli bilgiyi bize veriyor Firdevs Hanım.

Güce inanmıyoruz ama bir Firdevs var.

Dizinin bir diğeri ismi de bence Hilmi Önal. Firdevs Yöreoğlu'nun kızı Peyker'le evlenen kılıbık oğlu Nihat'a salaklığını her daim belli eden Hilmi Önal'ın en büyük düşmanı Firdevs Hanım. O kadına kılım diye bariz ortalıklarda gezen, Firdevs dolayısıyla Bihter ve Adnan'a da türlü tuzaklar hazırlayan, kuyular kazan Hilmi Önal'ın zekası da kanımca Firdevs'le yarışır ölçüde. Ama adamın değeri bilinmiyor o da ayrı. Zaten bunu "Hilmi Önal kimmiş hepiniz öğreneceksiniz" demesinden de anlıyoruz. Canım Hilmi, Firdevs'in gölgesinde kalıyor. Halbuki ikisi bir olsa dünyayı yönetirler. Bize de eğlence çıkar, izler yorum yapar dururuz.

Hilmi'ciğim biraz daha gayret, harcandığını hepimiz biliyoruz ama bu Uşaklıgil'in olayı. Ben şahsen karşımda daha güçlü bir Hilmi Önal göreceğimden eminim. Hastane odasında kafanda fileyle "ne ednan bey mi gelmiş?" "kafama vurmadılar, düştüm" açıklamalarıyla Chucky olduğunu bir kez daha gösterdin. Senden korkulur Hilmi'ciğim. Bunu ilerleyen bölümlerde de göreceğiz eminim.

Bitirirken, Hilmi, Firdevs ve Bihter'ciğim güçlerinizi birleştirip, voltronu oluşturun. Sizden Dark Sidiouslar, Darth Vader'lar yetiştirmenizi bekliyorum. Hadi canlarım!

Ve de Firdevs'ciğim hayranım sana. Senden özel ders talep ediyorum.

5 yorum:

Unknown dedi ki...

firdevs bihter'i sevmemin de bir diğer nedenidir

edie finnerty dedi ki...

:)) firdevs aşk-ı memmnu'yu izleme bahanemdir :D

damla çeliktaban dedi ki...

seni TV yazarı yapmak istiyorum, bu kadar mı eglenceli ve yerinde tespit edilir zamanın ruhu :) Firdevs Forever

SİYAM dedi ki...

hehehehe.. yaşasın firdevsler, bihterler, ferhundeler.. yaşasınn..

"Rahmetli Uşaklıgil Nebahat Çehre'yi ve canlandırdığı Firdevs'i görseydi, ona ayrı kitap yazardı". ( bu kısmında koptum süpersin ediecimmm)

edie finnerty dedi ki...

damla, beni tv yazarı yap :) tut elimden :) harikalar yaratacağıma eminim :)

siyam, ferhunde'ye kanım hiç ısınmadı. o kadınla istediği kadar hinlik yapsın ıhh ıhh olmuyor, sırıtıyor. Firdevs ana kraliçe gibi.